Wednesday, April 2, 2014

Trip to Krabi - Part 5 (4th day)

Ahad (23 Mac 2014)

Sambungan ke part 4

Panjang gila toi entry aku ni haha. Dah la jenuh nak mengingat isipati apa yg aku buat. Pasni utk entry trip to Bandung, aku kena siapkan nota kot. Choiii pulun aih haha. Ok utk part 4. Part terakhir kot. Ahad aku bngun lewat sikit. Tapi kena bersiap awai gak. Sebab driver van yg nak ke Hatyai akan pick up kami pukul 10pgi. So pakat2 la kmi brtiga ni kemas beg bagai. Ttba beg jd berat haha. Pasni kena pandai2 la budget baju haha. Kami siap dlm 10am cmtu. Teruih check out hotel. Reed pon ckp nanti mai la lagi. Insya Allah ada masa n wangnya pasti aku ulang balik mai sini. Ada bnyak tmpat lain g nk p. Haha

Dalam pkul 10.15 cmtu driver tu mai dh. Lega. Ok time to go back to one of the busiest city on Malaysia, Kuala Lumpur. Hahaha. Perjalanan macam besa la 4jam kot. Aih bapa kali aku tdoq, pehtu terjaga lak. Gila meluat aku. Lmbat2 huhu. Kami smpai dalam pukul 2-3ptg cmtu la. Bas lak pukul 7malam. So kami p makan dlu. Masa nek van tu dia ada lalu dkt 1 restoran kelantan. So kmi p cri. Jumpa sat ja. Then makan. Sedap sgt. Mmg terbaik. Xmahal lak tu. Dalam 530 baht cmtu. Amik tomyam campuq, pastu kerabu sotong, teloq dadar. Ok sgt. Perut pon kembung dh. Then pusing2 pekan Hatyai aku mlas dh. Atin n Kak Zai ja pi. Nak cri apa xtau. Aku p balik dekat HQ Alisan tu. Sana ada WIFI dgn plug. So aku lepak2 layan tenet ja. Ngntok gk tp aku tgu naek bas. Smpai 6ptg cmtu Kak Zai n Atin dh balik mai. Depa beli apa xtau. Haha.
Kerabu awesome!!

Terbaik - dkt kedai kelate d'Hatyai

Pkul 7pm bas dh mai. Kami cepat2 naek. Aku xlrt dh. Lemau gk la. Haha. Lepas ni kena make sure mai Krabi naek flight lak. Haha. Nak adventure n jimat bole la naek train/bas. Tp Hatyai aku xdan explore. So bole la mai nti. Dlm 7.15pm kmi bertolak. Aku xtgu dh, trus tdoq. Mendenguq ka apa aku xtau dh. Lantak p kt depa. Haha. Bas ni driver tu bawak agak laju. Sbb sedaq time tu jam dlm pkul 8lebih dkt 9pm, kmi dh smpai dkt border Thai. Kami trun utk cop passport. P depan sikit immigration utk Msia lak. Cop passport n scan beg. Cepat sgt proses dia sbb org xramai pn. Bas gerak balik n stop dkt Changloon. Lepak makan dkt mamak dkt situ. Buang apa yg ptt haha.

Smpai KL dalam pukul 6am pagi cmtu. Time tu time Malaysia la. Kuaq dr Thailand ja truih tukaq masa Malaysia haha. Kak Zai dgn Atin decided nak naik LRT balik rumah. Aku lak naek teksi. Mmg kapak abis la. Dgn nak ke Ukay Perdana kan. Tpi dh penat ni aku dh malas dh. Main bayaq ja. Sampai umah dlm 6.30pg cepat2 mandi n tdoq. Perghhhhh

Ok selesai dh sudah journey to Krabi haha. Now aku senaraikan budget aku dekat Krabi. Kot bole ampa semua nak bdget cmna.

Tiket Bas : RM100
Tiket Van dr Hatyai ke Ao Nang : RM75
Hotel : RM50
Pakej Phi Phi : RM100
Budget Sourvenir : RM70
Massage : RM55 (2x massage)
Budget Makan/Minum : dalam RM100
Total Budget : RM550

Begitulah nampaknya perjelasan aku. Ikut pada ampa la nak bdget cmna. Aku xshopping sgt dkt sana sbb bg aku hrga dia sma lebih kurang ja dkt KL. Aku simpan nafsu aku nak shopping nti dkt Bandung haha. Kojaq x. Ol la nanti aku updet entry p Bandung lak ye.