Tuesday, April 1, 2014

Trip to Krabi - Part 2 ( Continue story on 2nd Day)




Jumaat (21 Mac 2014)

Sambungan Part 1. Hahaha

Aku mmg nak dera jari aku kali ini. Hahaha kena updet cepat2 takut lupa satgi. Ngee. Ok back to the topic. Lepas ja check in tu, kami masing2 nak mandi la. Pakat berebut la haha. Lupa nak snap gmbaq dalam bilik tu. Letih punya pasal lupa nak snap. Bilik dia ok, ada 2 katil single. Actually silap lak amik single, patut amik Queen size tapi xpala huhu. Memandangkan aku yang berbadan comei ni, aku mik 1 katil. Tak leh nak gabung sbb dh paku siap dekat dinding huhu. Kak Zai dengan Atin badan kcik, depa kongsi dua org haha. Cian lak aku tengok huhu.

Masa sebelum nak masuk bilik tu, kami dh mintak tlg Reed tlg bawakkan kami p makan. Aku seblum mai Krabi aku mmg dh survey da. Duk layan blog2 org yang pernah p Krabi. Ada 1 kedai depa duk sebut iaitu Chaba Restaurant. Katanya halal dan sedap, harga mcam mahai sikit. Pasal Reed ni, kami mmg tau dh pasai dia. Macam mana tau? Haha, masa aku nak book The Sun ni, aku ada baca review2 orang yang pernah duk situ. Kebanyakkannya eh, bole dikatakan positive feedback la. Walaupun jauh kit dari Ao Nang beach, tapi Reed sangat warm hearted. Dia willing antaq. FOC ok. Dhla polite orangnya. Senang nk communicate dgn dia sbb dia bole bercakap English. So mmg senang keja la. Ok lepas siap tu, dalam pukul 4 lebih, Reed antaq kami p Chaba Restoran tu Mulut mmg duk nk makan sangat tomyam yg asli kan. Terus order kami ni. Gila banyak wei kami order.





Sedap kan tengok makanan ni? Mmg sangat awesome. Sedap la bg mulut kami ni. Semua ni kami bayar dalam 940 baht. Ok la utk 3 orang makan. Buncit sudah perut nih hahaha. Lepak lama jugak la. Duk ratah ikan la, lauk tomyam la. Dalam 6 petang camtu, Reed mai balik dekat kami. Kami nak p Krabi Town. Pasar malam Krabi. Banyak blog suggest p situ kalu mai Krabi. Pasar malam tu hanya ada pada ari Jumaat, Sabtu dan Ahad sahaja. Ok utk ke Krabi sebab dia agak jauh dalam 15 minit perjalanan. Reed terpaksa caj, yang bagi aku ok la. Sebab dia antaq and amik kami. Sekepala dia amik 200 baht. RM20 sorg. Ok la dari nak naik tuktuk 500 baht kot. Aihh. Hahaha. Kami smpai dekat Pekan Krabi dalam pkul 6.30 camtu lah. Besaq la pasar malam dia. Macam2 ada joi dekat situ. Rambang mata. Aku mata dh focus dekat Pancake Banana Coklat depa dah. Dalam blog banyak suggest makan tu. 

Sedap oiiihhhhhhh
Senang sgt aku tengok dia buat. Boleh buat ni dekat umah nanti haha. Dia guna macam buat roti canai ja wei. Tak pa nanti aku try, aku updet dekat blog haha. Ok masa dekat pasar malam tu actually aku terpisah dengan Kak Zai and Atin Opsss.. Depa duk pilih baju, aku duk p ronda2, kalih2 depa xdak dah. Haha. Nak call memang tidak la hamba nak buat. Tak beli pun simcard Siam. Malas aih. Apa2 duk guna WIFI ja. Sebab bole dikatakan setiap corok kedai ada WIFI, hang p mintak password ja. Hukhukhuk.

Tapi masa terpisah tu xdak la cuak, sebab masa Reed nak drop kami dekat pasar malam, dah gtau da pick up kami dalam pukul 8.30 malam. Aku ronda, makan, pusing2. Best wei. Nak kata terasing xdak la sangat. Hang p sana ada ja orang Malaysia. Orang Siam cakap melayu pun ada aih. Tapi ada bunyik macam Kelantan sikit la. So mcam xdak la asa risau. Aku sempat capai baju Krabi 2 helai. Sehelai 100 baht ja. Murah la. Kebanyakan penjual situ jual ikut size. Lgi besaq lagi mahai kit. Kadang smpai yg size XL harga dia 200 baht gak la. Ada 1 penjual tu jual 100 baht ja. Aku amik dekat dia. 2 helai. Macam nyesal amik 2 helai. Sebab bila p dekat pasar malam Ao Nang. Mahai siot. Haha. Kalau tau, aku angkut ja banyak2. Dem haha.

8.40 malam camtu Reed dah smpai utk pick up kami. Dia kata xkan nak balik dah hotel. Tak mau ronda Ao Nang. Kami pn cakap nak la ronda. Nak massage katanya. Dia pun antaq lak dekat Ao Nang. Dia kata pkul 10.30 malam dia amik pulak. Sangat baik la Reed nih. Kami tak ronda sangat pn. Disebabkan letih xilang yang dari KL ke Hatyai tu, kami decided nak massage. Amik Thai massage. Kami salah sangka igtkn guna minyak, rupanya urut besa ja. Tapi sejam gak la. Sakit tp perghhhh sedap! Aku sampai cramped la kaki ni. Kak Zai siap jerit lagi haha. Sakit wei. Tapi tula pastu mmg sdap. Sekepala kami bayaq 200 baht, maknanya sorang RM20. Siap lena aku bila dia urut kepala. Haha.

Then abis ja massage kami pi pekena Pancake Banana Coklat. Sedap, Masa dekat pasar malam, aku siap tapau pulut mangga. Mangga dia perghhhhh. Sangat manis and sedap! Pulut ciput ja. Xpuas aku. Harga dia dalam 50-60 baht. Xdak la mahai hehe. Aku smpat gak singgah beli Kerabu Sotong utk bawak balik hotel. 80 baht. Dekat kedai joi kerabu sotong ada jual baju Krabi lengan panjang. Aku sempat capai sehelai untuk mak aku. Mahai kit la. Dalam 170 baht. Tapi ok la bagi aku. Std price la.

Lupa nak gtau. Masa naik van dr Hatyai ke Ao Nang, driver tu berhenti dkt tempat dia. Situ depa ada lah duk promot pasai Phi Phi Island pakej. Then utk transport nak balik Hatyai. Aku dgn Kak Zai decided nak beli siap2 tiket van dr Ao Nang ke Hatyai. Katanya driver akan amik depan hotel. Ok la bg aku. Harga 300 baht. Mas check in lak, kami dah siap book utk Phi Phi Island pakej. Harga yang kmi dapat mmg ok sgt, 1000 baht sorg, speed boat. Kalau long tail boat maybe murah la. Tapi dia lambat. Pakej ni termasuk dengan minuman, makan tengahari. Better price la, sebab dalam blog ada yang ckp smpai 1500 baht pon ada. Kami mmg bdget dalam 900 - 1000 baht jo.

Di hotel terus lepak2 then tdoq. Preparing for tomorrow activity. Tak cukup masa, kami amik Phi Phi Island ja. 4 island xsempat uwawawa. Dah ada alasan utk mai lagi Krabi. Hahaha.

No comments: