Sunday, August 3, 2014

Penganggur Terhormat

Hai diary blog,

Esok dah nak masuk syawal 8, esok jugak orang barangkali raya puasa enam. Aku tak buat pun la, kena ganti yang wajib dulu huhu. Esok jugak aku kena stat cari keja dah ni. Raya cukup la seminggu. Alhamdulillah jugak, dah jumpa jugak penyewa untuk bilik dekat KL tu. And also dengan almari aku. Ingat nak tnya dia tengok, nak tilam jugak. Kalau orang tu nak, yes, yes, yes la jawapnya.

Tadi aku dah pass kan resume aku dekat Cik Zaini, jiran aku tu. Dia keja executive dekat Inokom tu. Katanya ada post available dekat situ. Dulu pernah p dah kilang tu, tapi tak dapat sebab aku xdak lesen keta punya pasai. La ni nak try sekali lagi. Inokom tu aku banyak dengaq banyak benefit dekat situ, tu yang macam pulun nak apply. Tapi dalam masa yang sama, aku esok ni kena p jugak kilang adik Paan aku keja dulu. Ada HR dia nak jumpa, nak sembang camna tengok. Dia kata ada la jawatan kosong tuk clerk. Tapi aku cakap kalau gaji ok, aku ok ja. Sebab nak pi situ aku kena tempuh 2 tol jugak la. Kalu pi dengan moto jimat la aku hoho.

Esok aku kena bare in mind. Nak p Ambank Kulim jugak. Ada intake katanya dekat situ untuk CSO. Kalau dapat orait jugak la huhu. Harap2 ada la rezki aku dekat Kedah or Penang. Amin2

No comments: