Monday, August 25, 2014

Perpisahan itu ......

Hari ini. 25 Aug.

8hari sudah berlalu. Wajah nan satu itu. Wajah kesayanganku. 8hari telah berlalu dr tarikh keramat itu. Tarikh 17 Aug. Sumpah! Aku rindu wajah si kecil itu.

Luaran aku ini barangkali kelihatan senyuman terukir di bibir. Tetapi hati merintih pilu rindukan wajah si kecil itu. Redha. Tabah. Ya. Aku redha dan tabah. Subhanallah. Kuasa Allah melebihi segalanya. Tangan di dada, menyabarkan diriku sndri. Ini aku, pe tah lagi si ibunya. Allahuakbar!

A few days back. Mimpikan wajah kesayangan aku itu. Wajahnya ku lihat ketawa mengekek2. Allah. Rindunya gelak tawanya. Tapi. Sungguh. Pabila terjaga dr tidur itu, rinduku terisi.
Qaseh... qaseh dtg jmpa maklong ka? Qaseh nak bg ilang rindu maklong, kan? Aku bngun, tiba2 terukir snyum di bibir. Ya. Anak kcik tu pasti bahagia di sana. Bersama Sang Pencipta-Nya. Bahagia di samping bidadari syurga.



Mataku pejam. Wajahnya terlayar di kotak minda. Senyum tawanya, tangisannya. Ya Allah. Sekejapnya tempoh anak kecik itu bersama aku. Terima kasih ya Allah, pinjamkan sementara anak kecik itu di dalam keluarga kami. Sungguh aku bangga. Sungguh aku rasa bertuah. Memiliki anak saudara yg comel bernama Qaseh Nuraina. Damai lah sayang di sana. Tnggu la mama qaseh di pintu syurga ya.

Andai itu suratan utk keluarga kami, sungguh kami redha segalanya. Moga Engkau lindungilah anak kecik itu, ya Allah. Buat qaseh anak muchuk maklong, walau kita terpisah 2 dunia yang berlainan, tapi maklong nak qaseh tau yang maklong sayang sgt2 dkt qaseh. Qaseh anak maklong yang baik dan comei.

Tenanglah syg. Tenanglah di sana. Bergembiralah bersama bidadari syurga. Moga qaseh gembira dan berbahagia di sana. Sayang Qaseh Nuraina!

Perpisahan itu. Walau perit tapi sungguh aku redha.

1 comment:

Natalia said...

sedih betul bila teringat Qaseh..