Monday, September 1, 2014

Missing her *love always*

Qaseh Nuraina


Rindu semakin berat. Kadang berat untuk tertanggung. Tambahan kalau rindu itu sukar untuk dilepaskan. Allah. Betapa di sini menunjukkan aku seorang insan yang kerdil dan lemah.

Aku terasa kosong. Ya kosong sangat. Hati meronta mahukan dia di samping aku sekarang. ya sekarang. Ya Allah kau kuatkanlah hati aku. Aku sendiri sebagai mak saudara pun sangat2 merindui dia. Apa tah lagi mama dia dan jugak nenek dia. Subhanallah. Aku nak dia bahagia di sana Ya Allah. Amin yabbanal Alamin.

Qaseh, Qaseh bahagia kan di sana. Maklong rindukan Qaseh sangat. Rindu main perut Qaseh, rindu letak jari kelingking maklong dalam mulut Qaseh, nanti Qaseh gigit jari maklong. Maklong rindu buat bunyi mcm cicak tu, Qseh selalu gelak bila maklong buat camtu. Rindu jugak Qaseh duk renyeh, buat muka comel dekat maklong. Ya Allah. Gembirakanlah anak kecik itu. Semoga dia bahagia di bawah lindungan-Nya

Qaseh, maklong tau Qaseh bahagia di sana. Maklong happy sangat. Sekali sekala Qaseh hadirlah dalam mimpi maklong. Ubatilah kerinduan maklong ni sayang. Maklong sayang sangat dekat Qaseh. Qaseh tau kan, Qaseh lah bidadari kecil maklong.

Ya Allah sungguh aku rindu sangat pada anak kecil itu. Tapi ketahuilah Ya Allah, aku redha dengan pemergiaan anak kesayangan ku itu. Mungkin ada hikmah Kau mengambinya semula ke pangkuan-Mu Ya Allah. Aku langsung tidak mahu menyoalkan tentang ini. Semoga anak kecil itu gembira di samping-Mu Ya Allah.





Salam sayang maklong untuk Qaseh Nuraina yang kini jauh dari mata maklong, terpisah dengan 2 dunia yang berbeza. Tetapi kita berdua tetap dekat di hati antara 1 sama lain.

Qaseh Nuraina (02072013 - 17082014)

No comments: