Friday, July 19, 2013

Temuduga PTD

Harini, 18 Julai 2013.. aku berdepan dgn temuduga SPA utk jawatan Pengawai Tadbir & Diplomatik M41.. ketaq baq hg.. sampai xterjaga la aku ni soq aihhh.. subuh gajah jawapnya kan.. aihhh

Terjaga 7.30am tu.. tu pn seb bek adik housemate miscall aku.. seb bek hahaha.. teruih ka bersiap2.. dh la xbapa nk stdy.. huhu ketaq bulu oiihhh.. dhla tmpat interview tu dh la xtau lgsg.. dkt Jalan Cenderasari mana ntah.. seb bek ada GPS dkt baby syg aku huhu.

Bwak dgn ati yang dug dag dug dag.. huhu smpai gak la.. seb bek jumpa.. igtkn area tugu negara.. rupanya area Jalan Tugu.. hahaha dkt ja dengan Masjid Negara.. sampai2.. ramai gak la org.. igtkan smua tu amik PTD pnya.. rupanya bnyak jawatan. Ada yang sains2 apa ntah.. aku smpai tu tiba sesi cek sijil2 bagai tu.. sptutnya interview time dlm surat pkoi 10am.. tp aku smpai tu dlm 8.30am.. rmai da kott.. perghh depa ni mai pkoi bapa xtau.. hehe

Aku cek2 smua tu dpt la giliran ke no.6 and bilik ke 4. Bilik D namanya.. then dh cek tu.. truih p bilik temuduga tu.. ramai gak la.. masing2 duk dkt bilik depa masing2. Masa aku p tu.. baru orng yg dkt ke 2 kot.. aihh 4org ag sblm smpai turn aku.

Lama kot. Aku dh xlarat nk tgu.. p toilet la.. apa la.. penat aku.. uwaaaa.. smpai nak terlena pn ada kot.. sorg demi sorg masuk.. tp bkn bilik D tu.. lama gila.. huhu.. setelah dkt2 3jam kot.. dlm pkoi 11am cmtu aku masuk bilik tu.. ketaqqqq oiiihhhhhh..!!!

Ada 2 org interviewers.. sorg pengerusi SPA tmpt tu kot.. sorg ag wakil jabatan.. tgk macam baik2 ja.. dia sruh mmperkenalkan diri aku dlu.. aku pn perkenalkan la diri aku dgn sebaik mgkin.. masa aku ckp nama penuh aku tu.. dia tnya pasal arwah ayah aku.. pelik huhu.. tnya ayah penah keja kerajaan ka apa ka.. aku ckp ada la sbb arwah ayah aku dlu tentera laut..

Then disebabkan aku ckp aku ni kerja cust.svc dlm bank.. dia mtk pendapat aku pembandingan cust svc kerajaan dan swasta.. aku pn ckp la.. auta lebih ka apa ka xtau la.. men bantai ja.. haha depa duk nganga dgq ja la.. dgq sguh ka apa ka.. xtau la.. tp bg aku depa dua mmg best.. mcm boleh get along.. aku pn selesa ja dgn depa..

Aku mghafal bagai dh sblm ni.. tp dia tnya general ja huhu.. xtau la leh dpt ke dak.. insya Allah.. ada rezki ada la.. xdak xpa.. kita try lagi.. xpaaaaaa...
Aku kuaq2 tu jam dh nk dkt pkoi 11.40 cmtu.. aiii asa mcm duk dlm tu sat ja.. ni mcm lama lak.. ntah la.. ka aku silap tgk masa... huhu

Now dh lega.. just tgu jela result 31.12 huhu.. insya Allah ada la rezki nya.. dh la smua ada 10phases kan.. aku baru 2nd phases huhu.. jenuhhhhh.. ntah dpt ke dak kan..

Insya Allah... huhuhu

No comments: