Wednesday, July 30, 2014

I'm Back!!

Hai hai hai.

Lama gila xmengatai jari aku dekat sini. Lama xberceloteh. Pfffttt. Lately ni banyak menda dah jadi dengan aku. Samapi tak sempat nak update dekat sini.

First, aku nak story dulu pasal dengan kerja nih. Seperti yang tahu ni, aku kan kerja RHB, call centre punya. Disebabkan aku dah xlarat kerja situ, aku ada la cari keja. So, ada la 2 kerja yang aku terima interview nya. Tapi yang aku nak story ni satu ja la job dia. Sebabnya aku mmg nak, iaitu MEPS. 2nd of July, aku igt ag sbb tu tarikh besday anak sedara aku. Disebabkan aku nk p tebiu tu, aku terpaksa batalkan nak balik kampung. Grrrrr. Geram lak aku haha.

Then, aku telah pun dapat jawapan, di mana aku tak dapat la job tu. At first tu, aku ok lagi la. Still p keja macam besa. Time tu masing2 duk busy nak belek cuti pasai raya. Suddenly aku mai perangai gila. Aku nak resign! Noh aihhhh mmg gila sangat. Aku terus call mak aku and adik perempuan aku dekat Kedah tu. Depa mmg bapak la terkejut dengan decision aku ni. Aku mmg dah beria2 sangat da. Aku pun tak tau apa kena dah dengan aku. Mak aku cakap, mak aku ok sangat aku balik Kedah sebab senang dah duk dekat dengan depa. Tapi mak aku cakap bincang dulu dengan dia. Satgi kata apa lak xbincang dulu.

Aku pun xtnggu dah, memang cakap la dengan dia. Bincang baik2. Pikir pro and contra nya. Ada baik and buruknya. Yala, aku xdapat keja lagi dekat Kedah sana. Tapi aku cakap la, lepas raya tu aku akan all out cari keja. Sebab aku dah usha2 gak la peluang dekat sana. At lez dapat cari gaji RM2000 orait la. Aku lak ada pengalaman lak tu. So xdak masalah la kot huhu.

Lepas dah bincang dengan dia, and dia cakap dia akan sentiasa dengan apa yang aku buat. Dia tau aku buat ni demi mak aku. Yes itu betul. Adik bongsu duk asrama, adik perempuan aku dah kawen, so duk jauh. And adik laki yang umoq 18 tahun, katanya dapat tentera. Maybe kena p test training. So mak aku akan stay sorang. Memang aku risau sangat. Mak aku pernah pengsan awai tahun ritu, so memang aku risau sangat la. So better aku korbankan waktu seronok aku and keja dekat sana. Harap2 Allah dapat bukakan pintu rezeki aku dekat sana. Aminnnnnn.

So, at last, Jumaat, 18th of July, aku dah tender kan resignation. Yakni utk 2 weeks notice. So lepas raya aku tak balik KL dah. Lepas aku antaq resignation tu, aku macam lega sangat2. Macam ada 1 beban yang telah aku angkat and buang jauh2. Huhuhu. Mudah2an ini petanda yang baik untuk aku. Aku pun dah iklankan untuk jual barang aku. Aku decided nak jual peti ais, almari baju dengan DVD Player. So far utk peti ais ja xdak buyer lagi. Hope ada la. N bilik aku tu, aku akan cari penganti hujung Aug. Aku bayar dulu sebab ada lagi barang aku lagi dekat sana. So far duk tinggal novel dengan baju2, bantal2, and tilam la 1. Duk ingat macam nak jual gak la. Tengok la camna noh.

Aku now dah ada pun dekat kampung. Seyes lega sangat. Seronok tengok adik2 and mak aku. Then anak nakan aku lak tu, gewammmm. Sayang dia ehehe

Aku harap sangat keputusan aku buat ni, adalah keputusan yang baik di segi aku dengan famili aku. Aminnnnn... Mudahan sangat!

No comments: