Sunday, January 5, 2014

Sweet Escape ~~ Malacca

Oh yeahhh. Best besday ever. 

Bgun pagi walaupun penat sbb lepak yg suprise party tu. Yg smpai pkoi 3am tu. Aih haha. Bgun siap2 nak p dekat Kak Zai and Atin Ruslan. Depa tgu aku dkt Old Town Bangsar South. Dekat sana aku breakfast. Yela nak drive p Melaka. Kota bersejarah.

Haha bertolak dalam pkul 10am lebih camtu. Dekat2 Highway Sungai Besi kereta dh banyak dah. Jammed gak la. Perjalanan agak slow. Sampai Melaka dalam pkul 11am lbih. Dekat 12pm jugak la. Xcri makan lagi. Kami p terpa A Famosa. Konon nak berphotoshot. Terbaik. Credit to myself and Kak Zai. Banyk gambaq yg cantik2 haha. Dah bole portfolio utk jadik model kot. Gichuuuuu. Bahaahhaha. Atin Ruslan dia gheja renyeh ja. Xdak function toi baq kata Abg Jep. Kikiiki

Elok nak trun dr A Famosa tu ujan turunnn. Lebat oih. Berlarik2 kami ni p Dataran Pahlawan. Bukan nk beli apa pun. Xmau la beli yg mmg ada dkt Keyelll. Hahaha. Dlm pkui 3pm lebih bru terasa lapaq tergedik2. Mula kami nak p cri Asam Pedas Claypot Jalan Laksamana mana ntah. Guna Maps xleh. Guna Waze line cam hapa ag. Last2 kmi main balas p kedai yg ada. Masing2 dh lapaq sgt2. Kak Zai lak dgn sakit kpala dh. Hahaha

Kedai tu nama Asam Pedas Restoran Zaiton. Bole la tahan. Makanan dia ok gak. Lepas pada dh makan tu konon nak p Jonker Walk. Tp ujan masih menguasai huhuhu. Memang tak berjalan sangat la. Seb bek jugak la tak jadi p Cameron huhuhu. Kami sekadar berjalan2 di tengah2 pekan tu.

Then ke Arked Samudera beli sourvenir. Aku kalu berjalan wajib singgah n beli buah tangan. Macam aku g Cameron n PD ritu. Cuma g Banting ja aku xbeli. Xsempat. Huhu. Mak pesan nak baju Melaka. Tapi baju cm xbest. Mmpuih kang kalu xbeli. Kena cover beli tudung nanti hahahaa.

Pkul 7pm lebih kami ke Melaka River Cruise. Org kata best. Aku siap gugel kot. Haha. P sana kmi beli ticket dulu. With Mykad ticket dewasa RM10. Klu warga asing RM15. Dalam duk tnggu turn kami brselfie dlu. Itu penting hahaha.

Sepanjang bercruise tu mmg osem. Pemandangan malamnya sangat cantik. Rupanya ada lagi tempat kami xpi bila kami bercruise. Mcm Taman Rempah, Kg Morten. Best aku tgok. Tp kami xsmpat. Lgpun Atin Ruslan dia keja esok tu. Nak mik hotel ssah. Next time kena mai lain. Book hotel. Wajib!





Best besday ever... hhiihi.

No comments: