Saturday, March 8, 2014

Titipan kata hati tentang kes Hanez Suraya, Mr.R dan Puan Liyana Manan

Tetiba ja nk komen pasal HS, LM dan Mr.R.

Sebagai seorg wanita yg panjang akalnya, kalau lelaki yg kita bersama ketika itu, lelaki yg kita sayang sgt tu adalah suami kepada seseorang atau bapa kepada anak seseorang, eloklah kiranya kita yang ada akal yang Allah Taala bagi ini dengan bertindak mengundur diri kita dari hidup lelaki itu.

Walau sayang, walau cinta macam mana pun kita, Insya Allah... Allah akan gntikan rasa syg kita, cinta kita kepada org yg berhak utk kita. Qada' dan Qadar Allah janganlah kita permainkan. Jangan terlalu bongkak dengan kelebihan kita sebab bila-bila masa saja Allah Taala boleh tarik. 

Bukan nak tunjuk baik, tapi perjalanan hidup kita ni panjang, kita tak tahu apa akan jadi di masa depan. Jangan terlalu bongkak. Insya Allah kalau benar itu jodoh kita, biarlah dia datang dengan baik dan ikhlas. Tak rugi kalau mengalah demi kebahagian orang lain. Insya Allah sinar bahagia kita akan datang kalau kita bersabar.

Kepada HS, kalau anda yakin anda cantik, seksi dan sebagainya, rasanya anda mampu dapat yang lebih bagus dari yang anda pegang sekarang. Dan pesan saya seorang pemerhati, saya tidak memihak mana-mana pihak, tapi nasihat saya tolong jangan malukan kaum wanita. Kata-kata anda, tindakan anda itu mengambarkan peribadi anda dan secara tidak langsung juga memberi kesan kepada kaum wanita.

P/s : terasa nk cakap banyak sbnarnya tapi takut luka lama berdarah balik. Haha. Sabar itu separuh pada iman Leya. Insya Allah yang ada sekarang boleh bahagiakan hang Leya oi. Peace yow...!

No comments: